Reporty z našich akcí

Elektronická evidence tržeb se blíží, ne každý je ale připraven

Olomouc, 11. listopadu 2016 – Okresní hospodářská komora Olomouc (OHK) ve spolupráci s Finančním úřadem pro Olomoucký kraj (FÚ) připravila pro podnikatele praktický seminář k blížícímu se spuštění systému elektronické evidence tržeb (EET). Zaplněný sál a množství dotazů svědčilo o zájmu podnikatelů.

Dne 11. listopadu proběhl seminář k chystané elektronické evidenci tržeb. Účastníky semináře přivítala úvodním slovem ředitelka Finančního úřadu Barbora Bubeníčková a samotný seminář zahájil ředitel OHK Olomouc Radim Kašpar. „Hospodářská komora má v Olomouci tradici již od roku 1851. Našim posláním je hájit zájmy podnikatelů, poskytovat kvalitní informační servis a pomáhat vám. K EET máme mnoho výtek, nicméně již od 1. prosince bude zahájena první etapa týkající se zejména ubytovacích a stravovacích služeb. Je velmi pravděpodobné, že mnozí podnikatele si ještě ani nevyzvedli autentizační údaje nutné k provozu EET. I proto jsme považovali za vhodné informovat Vás o novinkách, povinnostech a praktickém fungování systému,“ zmínil ředitel na úvod.

Následný tříhodinový seminář vedla Ivana Jurníčková, vedoucí oddělení evidence tržeb FÚ pro Olomoucký kraj. Tématem semináře byly praktické rady, jaké tržby se evidují, jaké jsou výjimky, co je to běžný a zjednodušený režim evidence tržeb, jaký je postup k získání autentizacích údajů a certifikátu, co se bude dít při výpadku internetu a jaké to bude mít důsledku na odesílání údajů. Součástí semináře byla také diskuze nad tématem, jak bude EET prakticky fungovat.

Vzhledem k tomu, že fáze náběhu EET jsou čtyři a první se chystá již od 1. prosince 2016, panovala po celou dobu semináře živá diskuze k jednotlivým tématům. Část podnikatelů zatím nemá jasno, do které fáze spadá a jakým způsobem se jich bude EET dotýkat. Na to reagovala Ivana Jurníčková: „Máme dojem, že zatím je zaregistrováno jen málo žádostí o přidělení autentizacích údajů pro získání certifikátu k evidenci tržeb a všichni si to nechávají až na poslední chvíli. Nicméně pokud do první fáze nespadáte, ale přesto se zaregistrujete a budete údaje zasílat, tak to děláte sami pro sebe a máte možnost si EET nanečisto vyzkoušet a být tak lépe připraveni.“

Pilotní režim, díky kterému si mohou podnikatelé ověřit, jestli je jejich internetové připojení dostatečně stabilní, zda jejich pokladní zařízení bez problémů komunikuje se serverem Finanční správy a zdaje systém EET kompatibilní s dalšími firemními procesy je v provozu v průběhu celého měsíce listopadu.

,
Předchozí příspěvek
Projekty fondu dalšího vzdělávání
Následující příspěvek
Podepsáno memorandum o spolupráci na podporu digitální gramotnosti

Související články

Menu